Zajrzyj tutaj jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie stron www.
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Zielone Świątki lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Nike Tanjun czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara,
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep ogólnospożywczy Wilda”)
– miasto (“zespół na wesele Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie może konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]