Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP
Jesteś zainteresowany najkorzystniejszą ofertą PBN? Nie wahaj się! Wejdź na https://pbnmarket.pl.
By konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – łatwe zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są na ogół używane jako jeden z komponentów szerokiej strategii reklamowej, co warto silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie nie jest tanie, a później trzeba przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Jak korzystać z PBN? Zalecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem
Prywatne sieci portali świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, e-mail lub telefon oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Inny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, użyteczne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, inwestycjami oraz prawem, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO