Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem fachowcom.